بانو به خودت برس ...

بانو به خودت برس ...

باشگاه هواداران ژیلا صادقی تنها ستاره مجری تلویزیون ایران
بانو به خودت برس ...

بانو به خودت برس ...

باشگاه هواداران ژیلا صادقی تنها ستاره مجری تلویزیون ایران

با ژیلا صادقی ، اولین مجری زن مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر

اجرای خودم را خیلی دوست دارم

برای نخستین بار ، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر توسط یک خانم اجرا خواهد شد . کسی که با اجرای برنامه های خانوادگی به شهرت رسیده و اجراهای گرم و پر هیجانش اولین ویژگی اوست که در ذهن مخاطبانش مانده است . ژیلا صادقی مراسم بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر را به پایان می رساند . کاری که پیش از این  بسیاری از مجری ها  و هنرمندان بزرگ انجام داده اند . اما صادقی قصد ندارد همان فرم اجرای همیشگی را در سالن همایش های برج میلاد ، داشته باشد . طبق گفته های این مجری جوان ، روی دیگری از او را در این شب خواهیم دید . گفت و گو با او به بهانه حضورش در این مراسم است . 

جشنواره فیلم فجر را پیگیری می کردید ؟

نه به شکل حرفه ای . چندان جدی آن را دنبال نمی کردم.

فکر می کنم برای اولین بار است که یک مجری زن مراسم را اجرا می کند .

بله برای اولین بار است .

و احساس تان ؟                

خیلی حس متفاوتی است . حسی پر از مسوولیت . صادقانه باید بگویم اولین بار است که این استرس را دارم. چه از زمانی که اجرای صحنه را تجربه کردم و چه زمانی که اجرای تلویزیونی داشتم . همکاران من در جریان هستند . هیچ وقت استرس و نگرانی به سراغ من نیامده بود . اما این مورد برای من خیلی عجیب است . امیدوارم  آنچه شایسته و بایسته جشنواره فیلم فجر است را فاخر و وزین انجام دهم .

این حس برای این نیست که قرار است در میان سینما گران و منتقدان و علاقمندان حرفه ای سینما ، اجرا داشته باشید ؟

اولین دلیل همین است که برای اولین بار است در خدمت خانواده خانواده سینما هستم و دلیل دیگر اینکه برای اولین بار یک زن  اختتامیه جشنواره فیلم فجر را اجرا می کند و دلیل سوم اینکه من سفیر یک رسانه هستم و امیدوارم که به عنوان نماینده این رسانه بتوانم کارم را خیلی خوب انجام دهم و به نمایندگی از تمام مجریانی که این جایگاه را شناسنامه دار کرده اند ، راه را بیراهه نروم . متاسفانه در جایگاه  رسانه ای ما ، مجری و مجریگری دستخوش نابسامانی  هایی است که تخصص این کار را زیر سوال برده  است . شاید هر خانمی فکر می کند  که مقنعه اش را با سر آستینش ست کند ، یا آقایی کت و شلوار مرتب بپوشد و ریشش را مرتب کند می تواند یک مجری قابل باشد . اما اجرا واقعا یک کار تخصصی است  و دشوار است  و می طلبد که مجری کوله باری از اطلاعات و آگاهی ها در تمام زمینه ها را همراه داشته باشد .

به این فکر کردید که چگونه اجرایی داشته باشید . آیا شاهد ژیلا صادقی همیشگی هستیم ؟

نمی دانم چرا از نخستین روزی که به من اجرای این مراسم را پیشنهاد دادند ، به این فکر کردم که یک اجرای فاخر و وزین داشته باشم . حق مخاطبم می دانم که اینجا من را متفاوت ببینند ، یعنی فضای خانگی و خودمانی  و گروه اجتماعی شبکه سوم سیما و برنامه خانه فیروزه ای را نخواهم داشت . چون کسانی در این جشن مخاطب من هستند که ادبیات خانه فیروزه ای مناسب شان نیست . یعنی افرادی شاه کلید انتقاد و اظهار نظر را به دست دارند که خودشان هنر را می شناسند و صاحب فکر ند ، چون علم جایگاه را دارند و آن را حفظ کردند ، پس این کار سختی است .

 

ادامه گفتگو را در وب سایت شخصی ایشان به آدرس :

http://zhilasadeghi.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=201&Itemid=1

مطالعه نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد